2012. február 24., péntek

Canapa helyett Hemp bag:-)

Szóval kidörzsölte a kezemet, és a kenderzsinór - vagy csak nevezzük cukorspárgának - váltakozó vastagsága miatt a kötés sem egyenletes, ellenben természetes mind látványra, mind tapintásra... és ennek a táskának kérem illata is van... nagyon finom széna illata:-) Férjem szerint szagos, de ugye ezt már megbeszéltük, hogy rájuk nem hallgatunk:-) És mindennek az őrültségnek még a múlt évben engedtem teret a fejemben... jöttek technikai akadályok, amelyek miatt időben ez évre húzódott a táska megvalósítása. Iskolatáska fazon, két csattal, csakis bőr csattal, ez volt az elképzelés. Semmi szín,  natúr, fekete vásznak és a szénaillatú cukorspárga. Női báját ugyan elvesztette, de a hozzá viselendő ruhák picit romantikus voltával akár ellensúlyozhatjuk ezt. Szerintem egy kimondottam semleges, mindenhez passzoló kézi/válltáska kerekedett, akarom mondani szögletesedett belőle:-) Egy pici kis ellenpont a colettecolor... minden ami színes és kerek... világában. No és a neve? Sokáig  Canapa szeretett volna lenni ( jelentése kender olaszul ), aztán kibántam belőle magam. Általában olasz, spanyol... esetleg latin nyelvekből szívesen merítek ihletet, de főképpen a szavak hangzását, ritmusát figyelem, hogy mennyire jön át rajtuk a táska hangulata. Így kaptak nevet a horgolt körből formált táskáim Luna Verde, aztán Purpura Luna is ... Egyszer régen egy hangulatbonbon Gubancvirág elnevezésének átültetésével annyira megszenvedtem, hogy most inkább az angolt választottam alapértelmezett nyelvnek és a Hemp bag - handbag rigmusra esett a választás. Ha pedig már a ritmusnál tartunk, akkor felvettem a lenvászon csipkés szélű szoknyácskámat ( amit a télen erősen sikerült kihíznom ) és lejtettem egyet a férjem előtt, akit hosszan igyekeztem optikai tanácsokkal ellátni, hogy mit kéne láttatni a képekkel. Fogadjátok sok szeretettel két amatőr össztáncát:-) 





A praktikus dolgokról egyszerűen mindig elfelejtek írni. Igen a táskának van füle, rövid és állíthatós hosszú.
Fekete farmervászonból készült, két fekete valódi bőr mágneszáras csattal. Natúr lenvászon belsejében  van egy zipzáros zseb, de természetesen kérésre bármennyi és bármilyen kivitelben elhelyezhető, csak nálam a tervezés során nem ezen van a hangsúly, de ez nem egyenértékű azzal, hogy nem fontos, csak sorrendben megelőzi néhány más szempont... a természetesség, az arányok, a felhasznált anyagok összképe, a színek harmóniája, a motívumok jelbeszéde ... és még sok egyéb:-) Egy táska füle és a benne elhelyezett zsebek számossága pusztán technikai bravúr...  




   

2 megjegyzés:

vmorsy írta...

de jóóóó lett :)

Ulla's Quilt World írta...

Your quilts/crafts are so fantastic! It's so nice to find other quilters all around the world!
www.quiltworld2.blogspot.com
Yours, Ulla (from Finland)