2011. december 16., péntek

Citromos keksz

A tegnap emlegetett citromos keksz, amin a cukormáz még ma is ragadt! Mit nem csinálok jól? Tud valaki nekem egy olyan arányt leírni cukor és fehérje elegyéről, ami mondjuk 1 órán belül szárad? Nagyon hálás lennék érte.


CITROMOS KEKSZ

Hozzávalók: 
- 1 citrom ( héja és 1 evőkanálnyi kifacsart leve )
- 1 ek. cukrozott citromhéj
- 10 dkg cukor
- 30 dkg liszt
- 18 dkg hideg RÁMA
- 2 tojássárgája
- pici só

A hozzávalókat összegyúrjuk, hűtőben 1-2 órát pihentetjük, majd fél cm vastagságúra kinyújtjuk és tetszés szerinti formákra szaggatjuk. A tetejét cukormázzal díszítjük - már akinek sikerül :-) Különben nagyon pikáns, a hozzávalók tekintetében könnyen megvalósítható keksz, kevésbé édes szájúaknak! Nagycsaládos anyukáknak dupla de leginkább tripla adagot javaslok:-)



6 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon guszta a süteményed! Biztosan nagyon finom lett! A cukormázhoz pontos mennyiséget nem lehet mondani mert az függ attól is hogy mekkora a tojásfehérje, annyi kell hozzá amitől már nem nagyon híg a masszád.Ez csak kb. érték amit most leírok ma csináltam én is 1 tojásfehérjéhez 15-20 dkg. porcukrot tettem.Inkább az érzéseidre hagyatkozzál a lényeg hogy ne legyen túl folyós a massza!

Colette írta...

Köszi szépen, akkor valószínű, hogy kevés a cukor az enyémnél, mert két fehérjéhez ment ez a cukor mennyiség...
majd kísérletezek még vele...

zitakiss írta...

nagyon sok cukor kell hozzá,én az egész (héjastul)tojást lemérem és annyi porcukrpt keverek hozzá,de lehet még több pár dekánál és sokáig kell kavarni amíg a pcukor elolvad.

csigaszabo írta...

Szoktam sütni citromos sütit, de annak én citromos mázat teszek a tetejére. Azt meg úgy csinálom, hogy két-három púpozott evőkanál porcukorhoz teszek citromlevet, de tényleg csak annyit, hogy "összeessen" a cukor, jó sűrű maradjon. Biztos nem kell hozzá fél citromnyi lé sem. Aztán elkenem a tetején, és szépen fél nap alatt (melegebb szobahőmérsékleten hamarabb) megkeményedik, és még ízvilágban is illik.

Halász Csilla írta...

szuper a citromos keksz,én is citromosakat csinálok mostanában mert a párom hozott egy nagy adaggal :))
lehet holnap kipróbálom :)
a cukormázhoz meg elég egy fehérje ,és 30 deka cukor biztosan legalábbis a multhéten tartottunk egy csajos mézeskalácssütő napot ,és ki kellett menni porcukorért mert nem volt elég ,a mézesek díszítés után fél órával szállítható állapotban voltak :))
megdöbbentő cukormennyiséget felvesz az a kis tojásfehérje.....

PannaKotta írta...

Fú, ez szuper, mert nem mézes, úgyhogy a párom is megeszi talán. Lehet, hogy meg is csináljuk a gyerekkel valamelyik nap, aztán lehet díszítgetni is :)
Cukorügyben én is annyit tudok mondani, hogy sok-sok cukor kell... És szégyellem, de én nagyon utálok azzal hmm, bíbelődni :S (úgyhogy most vettem kész cukormáztollakat - :D)